Student może ubiegać się o zwolnienie z opłaty, rożłozenie płatności na raty, odroczenie terminu płatności tylko za następujące usługi edukacyjne:

kształcenie na studiach niestacjonarnych;

kształcenie na studiach w języku obcym;

kształcenie cudzoziemców na studiach stacjonarnych w języku polskim.

Nie jest możliwe zwolnienie, rozłożenie płatności na raty, ani odroczenie terminu płatności w przypadku opłaty za usługę edukacyjną związaną z:

powtarzaniem określonych zajęć z powodu niezadowalających wyników w nauce;

⇒ prowadzeniem zajęć nieobjętych programem studiów.

Wysokość opłat za poszczególe usługi edukacyjne określane jest Zarządzeniem Rektora dla każdego naboru.

Warunki zwolnienia z opłaty, rozłożenia płatności na raty, odroczenia terminu płatności


Zwolnienie z opłat, rozłożenia płatności na raty lub odroczenia terminu płatności jest dokonywane w ramach swobodnego uznania Uniwersytetu, jako ulga o charakterze wyjątkowym i może zostać udzielone w szczególności w przypadku:

1) trudnej sytuacji materialnej;

2) poważnego pogorszenia się sytuacji materialnej po rozpoczęciu studiów;

3) poważnej lub długotrwałej choroby studenta lub członka jego najbliższej rodziny, uniemożliwiającej studentowi poniesienie kosztów nauki w danym semestrze;

4) uzyskiwanie wybitnych wyników w nauce, w szczególności w przypadku uzyskania średniej ocen za poprzedni semestr studiów powyżej 4,75;

5) wyjazdu w ramach programów wymiany studenckiej, w tym także w ramach międzynarodowych programów stypendialnych;

6) innych zdarzeń losowych.


Do wniosku należy załączyć: 

dokładny opis sytuacji materialnej wnioskodawcy poświadczonej dokumentami – w przypadku okoliczności, o których mowa w pkt 1, 2 lub 3;

dokumenty potwierdzające okoliczności, o których mowa w pkt 4, 5 lub 6.

UWAGA! Zwolnienie z opłat nie jest możliwe na pierwszym semestrze studiów!

Tryb zwolnienia z opłat, rozłożenia płatności na raty lub odroczenia terminu płatności

Wniosek o zwolnienie z opłaty, rozłożenie płatności na raty albo odroczenie terminu płatności składane są we właściwym sekretariacie albo w Dziale Nauczania (tylko w przypadku wniosków dotyczących opłat za kształcenie cudzoziemców na stacjonarnych studiach w języku polskim), przed rozpoczęciem semestru, którego mają dotyczyć.

Wyjątek stanowią studenci, którzy otrzymali zgodę na przedłużenie sesji poprawkowej, której zakończenie przypada już w trakcie kolejnego semestru akademickiego. W takim przypadku wniosek, wraz ze zgodą Kierownika Kierunku na przedłużenie sesji, można złożyć najpóźniej do 3 dni od dnia zakończenia przedłużonej sesji poprawkowej.

Nie ma możliwości złożenia wniosku skanem!

Wnioski przekazywane są do Rektora, który może w tej kwestii zasięgnąć opinii Kwestora Uniwersytetu, a następnie wydaje:

w przypadku obywateli Polskich - rozstrzygnięcia;

w przypadku cudzoziemców - decyzje administracyjne (w zakresie zwolnienia z opłat) albo rozstrzygnięcia (w pozostałym zakresie).

Do rozstrzygnięć nie stosuje się przepisów Kodeksu Postępowania Administracyjnego, a więc decyzja Rektora w tym zakresie jest ostateczna.

Od decyzji administracyjnych służy wniosek o ponowne rozpatrzenie sprawy.

Pliki do pobrania

Nasza witryna stosuje pliki „Cookies” W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb naszych użytkowników stosujemy narzędzia do zbierania danych. W każdym czasie można dokonać zmiany ustawień dotyczących tych narzędzi. Więcej szczegółów w Informacje o Cookies

Zapisano